Bu Blogda Ara

6 Kasım 2009 Cuma

KESME HAMUR ÇORBASI




KESME HAMUR ÇORBASI

Bu çorbaya BALIKESİR de hacı çorbası denir hacılar gittikte sonra 3 hafta Perşembe günleri bu çorba pişirilir ve eşe dosta dağıtılır hep birlikte yenir idi!! İdi çünkü bu adetler artık uygulanmıyor unutuluyor
Hem unutulmaması hem de çok lezzetli olduğu için ara sıra pişiriyorum
Hamuru erişte hamuru gibi yapılıp kesilerek kurutuluyor,
Et tercihen koyun eti haşlanarak suyu ve eti kullanılıyor,(tavuk eti ile de oluyor)
Haşlanmış nohut,
Terbiyesi için;
Yoğurt,
Yumurta,
Un,
Sosu için;
Domates rendesi veya salça vee tereyağı,
Üstüne kıyılmış maydanoz

Tencereye yarı su yarı etsuyu konur,kaynayınca hamurlar atılır,hamurun inceliğine göre ocakta tutulur,nohutu atılır,tam pişmeden ocak kapatılır tencerenin kapağıda kapatılır hamurlar iyice yumuşasın ve kabarsın
Çukur bir kapta 1 su bardağı yoğurt,1 yumurta,2 kaşık un çırpılır(bu malzeme 2lt su için uygundur su miktarına göre azalır veya çoğalır
Bu sos çorbaya yavaşça ilave edilir,
Servis tabağına konduğunda domates sos maydanoz ve karabiber konur
İnanın çok lezzetli bir çorba



7 yorum:

  1. Ohh canım tam ziyafet çorbası ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. canim yaa keske hamurunun tarifi olsaydi;)
    uzun zamandir yapmayi dusunuyorum fakat tam bilmiyorum..
    bigun insallah onuda yapip eklersin;))
    ellerine saglik canim
    sevgiler mutlu hafta sonlari...

    YanıtlaSil
  3. çorba çok güzel görünüyor.eline sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Ablacığım ellerine sağlık sağol eski gelenekler maalesef pek kalmıyor değilmi oysa yaşatmak gerektiğini düşünüyorum ve bu güzel paylaşımın için teşekkür ediyorum.Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. CANIM ELLERINE SAGLIK BENDE SARIMSAKLI PATATESLI PİŞİRİYORUM MAKARNA TARZI AFIYET OLSUN CANIM BU ARADA SENI MIMLEDIM CEVAPLARSAN SEVINIRIM BLOGUMDA SORUUUN UGRAYIP ALIRMISIN

    YanıtlaSil
  6. enfes görünüyor ablacım ellerinize sağlık.afiyetle.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Bende oğluma yapmak için sürekli değişik çorba tarifleri alıp yapıyorum. Bu çorbayıda denicem. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem