Bu Blogda Ara

23 Mart 2010 Salı

LORLU GÜL BÖREK




MAYALI HAMURDAN LORLU TAZE SOĞANLI GÜL BÖREK

1 kg un,
1 kaşık zeytinyağı,
1 tatlı kaşığı toz şeker,
1 fiske tuz,
1 paket instant(kuru)maya,
Ilık su ve süt karışımı

iç malzeme :taze soğan,böreklik lor,maydanoz,dereotu,karabiber
taze soğanları çiğ olarak ince doğranmış halde kullandım,diğer malzemelerle karıştırdım

bu malzemelerle fazla katı olmayan hamur yoğrulur,mayalandırılır,
kabaran hamurdan küçük parçalar alınır ve tezgahta açılır,fırça yardımıyla sıvıyağ sürülür(erimiş tereyağı ve sıvıyağ karışımı daha lezzetli oluyor),
az yağlanmış hamurun ister uç kısmına ister tüm yüzeyine iç malzeme konur ve rulo yapılarak gül şekli verilir
üstüne 1 yumurta,1 kaşık yoğurt,1 kaşık sıvıyağ ile hazırlanan karışım sürülür
***NOT:sevgili arkadaşlarım ben sağlık kontrollerimi yaptırmak için şehir dışındayım bu yüzden tariflerimi yazamadım yorumlarınıza en kısa zamanda döneceğim SEVGİLER

28 yorum:

  1. ooo mis gibi börek kokusu bütüüün sanal aleme yayılmıs.ellerinize saglık. esra

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık. Deneyip bloğumda yayınlamak isterim izniniz olursa.

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık herzamanki gibi çok güzeller...afiyet şifa olsun...

    YanıtlaSil
  4. sevgili esra,teşekkür ederim,
    ebru,ne demek lütfen yap ve yayınla
    beracan,sağolasın
    selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ellerine saglik ablacim,lor peyniri bizim trakya da çok kullanilir ve boreklere de çok yakisir,nefis gorunuyor,bir tanecik aliyorum,sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize saglik guzel olmuslar. Masallah.

    YanıtlaSil
  7. ablam mis gibi yani cayimida aldim geldim bir tanecikde bana kalmistir insallah :)) ellerine saglik sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Eline sağlık ablam börekler nefis olmuş nar gibide kızarmışlar yiyenlere afiyet olsun

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Susamçörekotu, tarifi yayınlamadın henüz sanırım ama şu şekilde mi yapılıyor: Ekmek hamuru yufka gibi açılıyor. Taze soğan kavrulup, lorla karıştırılıyor. İçine konulup kapatılıp yuvarlanıyor. Üstü sanırım yoğurt-yumurta karışımı sürülmüş gibi. Yoksa sadece yumurta sarısı mı? Bir an önce denemek istiyorum da:)

    YanıtlaSil
  10. nefis gözüküyo ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. çok güzel gözüküyo börek ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. Ablacığım,
    ellerine sağlık nefis olmuşlar,lor böreğe de poğaçaya da çok yakışıyor,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. Annem ellerine sağlık.Herzamanki gibi nefis.Bir tanecik aldım .Sevgiler bıraktım.

    YanıtlaSil
  14. Canım çok güzel görünüyor,ıspanaklı pastanada bayıldım.Ellerine sağlık,sevgilerrrr...

    YanıtlaSil
  15. ohh ohh mis bunlar mis.ellerine sağlık ablacım

    YanıtlaSil
  16. ellerinize sağlık.. ben bu lezzeti biliyorum.. annem yapar..harika oluyor..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. Ellerinize sağlık ne kadar güzel kızarmış börekler...

    YanıtlaSil
  18. özlettin artık kendini iyice feriha teyze...inş. bir an önce hayırlısıyla işlerini halledip dönersin bursa dan....

    YanıtlaSil
  19. Annem nerlerdesin.Nasılsın.Merak ediyorum.Allah için bir haber ver..Sevgiler bıraktım.kocaman öpüyorum.

    YanıtlaSil
  20. Annem bunada çok şükür.İnan çok sevindim.Allah sağlıklı uzun ömürler versin.Gülen yüzün hiç solmasın.Kucak dolusu sevgiler..

    YanıtlaSil
  21. Canım ellerine sağlık nefis görünüyorlar.Katılımın için çok teşekkür ederim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  22. Börekler nefis.. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  23. hamur işi dendiği zaman bende akan sular duruyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  24. değerli feriha hanım hünerli ellerinize sağlık gük böreğinizi vitamin ve kalori deposu malzemelerinizle anlaşılır anlatım tarzınızla pişirme servise hazır şekliyle mükemmel sayfanızı beğeniyle takip ediyoruz sizlere kolaylıklar diliyorum sevgi ve selamlarımı gönderiyorum hayırlı akşamlar hoşça kalın .gönderen neriman satar eftekin .

    YanıtlaSil
  25. selamun aleykum
    ellerinize ve emeginize saglik
    edirneden selamlar

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem