Bu Blogda Ara

18 Ekim 2011 Salı

Tereyağlı Ve Mayasız Poğaça

Tereyağlı Ve Mayasız Poğaça
Tereyağlı Ve Mayasız Poğaça Tarifi
Tereyağlı Ve Mayasız Poğaça Nasıl Yapılır
Tereyağlı Ve Mayasız Poğaça Yapılışı
Tereyağlı  Poğaça Tarifi
Mayasız Poğaça Tarifi













YOK BÖYLE BİR POĞAÇA:))) biraz fazla iddialı bir başlangıç ama ne yapayım olağanüstü yumuşaklıkta mmmmmm diye diye yediğimiz bir poğaça oldu:) eşimin deyimiyle: *MMM BUGÜNE KADAR YEDİĞİM EN YUMUŞAK POĞAÇA 10 NUMARA* :) 
ben de çok mutlu oldum tabi :) hasta halimle yapıp üstüne güzel söz işitmek bana hayli iyi geldi:)

Tereyağlı Ve Mayasız Poğaça İçin Malzemeler:

125 gr oda sıcaklığında tereyağı,
1 çay bardağı fındık yağı,
1 çay bardağı yoğurt,
2 adet yumurta(birinin sarısı üstüne),
1 çay kaşığı tuz,
1 paket kabartma tozu,
1 çay kaşığı silme karbonat,
6 çay bardağı un(yarım çay bardağı daha ilave edilirse daha iyi olacak)

iç malzeme için:
250 gr tuzsuz lor,
çeyrek demet maydanoz,
(isteğe göre)dereotu,
az karabiber

üstü için: susam,haşhaş

Tereyağlı Ve Mayasız Poğaçanın Yapılışı:

Uygun bir karıştırma kabına oda sıcaklığındaki tereyağı,sıvı yağ,yoğurt ve yumurta konur elle yavaşca karıştırılır,diğer malzemeler azar azar,un ise kontrollü olarak ilave edilir yumuşak bir hamur elde edilir,
iç malzemesi ince kıyılmış maydanoz ve lor çatalla karıştırılır,
mandalin büyüklüğünde hamur avuç içinde yassıltılarak ortasına 1 tatlı kaşığı kadar lor konur,hamur kapatılır,ters çevrilerek fırın tepsisine dizilir,
üstüne yumurta sarısı sürülür, susam vb  dökülür
180 c fırında pişirilir



Tereyağlı Ve Mayasız Poğaça
Tereyağlı Ve Mayasız Poğaça Tarifi
Tereyağlı Ve Mayasız Poğaça Nasıl Yapılır
Tereyağlı Ve Mayasız Poğaça Yapılışı
Tereyağlı  Poğaça Tarifi
Mayasız Poğaça Tarifi

44 yorum:

  1. Çok guzel gorunuyorlar ve gayet guzel kabarmış eeee nerde tarifi :) kolay gelsın.

    YanıtlaSil
  2. zaten resimler lezzetinin garantiliyor ablacım:)
    iddialı çıkışınızda haklısınız yani:)
    elleriniz dert görmesin...
    afiyetle ve sağlıkla kalın...

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık görüntüsünden
    lezzetini tahmin edebiliyorum sımsı
    cak sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. gerçekten harika görünüyor canım.ellerine sağlık.eşinede afiyet şeker olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. 10 numara olduğu görüntüsünden belli en önemlisi eşinizin puanı ellerine sağlık arkadaşım deneyaceğim sevgiler

    YanıtlaSil
  6. olsada simdi yesem 10 tane 20 taneee kikiiki :) ellerine saglık

    YanıtlaSil
  7. sevgili heden;
    tarif de resimle birlikte yayınlandı ama niye göremedin acaba??
    birtutamkekik;
    iddia bana ait değil sevgili eşimin güzel sözlerinden kaynaklandı,ama gerçekten çok çok yumuşak ağızda dağılan bir poğaça garantili:))
    selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  8. sevgili derya;
    çok teşekkür ederim beğenmene sevindim:)
    sevda;
    teşekkür ederim sağolasın:)
    selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  9. sevgili güloanne;
    eşimin beğenmesi çok önemli tabi ama sizin de beğenmeniz ve denemek istemeniz benim için çook değerli:)
    essu;
    olsa da yesen evet:) ben de ikram edebilsem keşke
    selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  10. ben ancak tarifi okuyabıldım belkıde blog da sorun vardı.tarifin benımde kullandığım tarif sadece içine 1 çay kaşığı karbonat fazladan bende böyle denıyecegım sagol canım ve çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  11. eline sağlık olsun

    ben bazen bu poğaçanın içine mincik doğranmış kırmızı biber de ekliyorum öyle de güzel oluyor

    YanıtlaSil
  12. elinize sağlık.bende patateslisini yaptım.gerçekten 10 numara.afiyet olsun :))

    YanıtlaSil
  13. süper bir görüntü. ellerinize sağlık. hafta sonu kahvaltımıza yapacağım.

    YanıtlaSil
  14. bugunlerde hep poğaca goruyorum ıyıden ıyıye bende mı yapsam demeye başladım mayasız hemde bu kadar kabarmış,eee süper diyorum

    YanıtlaSil
  15. ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar..geçen gün çayın yanında yenilenler bunlar sanırım ..afiyet şifa olsun...

    YanıtlaSil
  16. sevgili muhabbetsofrası;
    teşekkür ederim,kırmızı biber de iyi fikir:))
    sevgili pastaeeli-ebru;
    patatesli poğaçalar da harikulade oluyor:)
    selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  17. sevgili mutfaktakiacemi;
    teşekkür ederim,demek ki hafta sonunuz çok lezzetli geçecek:),
    sevgili zeymuran;
    yap yap sen de yap çayla çok güzel olur:)
    selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  18. aman aman kimler varmış burda bana neler yapmış ellerine sağlık. banada uğramazmış artık ablası.kardeşide çok üzülürmüş.aman da aman.

    YanıtlaSil
  19. Sen yaparsında güzel olmazmı hiç. Bir kere elinin o muhteşem lezzeti katılmış o poğaçalara senin elinden enfes yemekler yemiş biri olarak söylüyorum bunu :)
    canım annem ellerine sağlık afiyet bal olsun şifa olsun sana :)

    YanıtlaSil
  20. Arkadaşım nasılsın.iyimisin,çok uzun zamandır haberleşemedik.Ben küçük oğlumu evlendirdim,düğün hazırlıkları düğünden sonra'da küçük gelinimin tayini izmire çıktı,sonrada taşınma telaşı derken bugüne geldik,çok şükür yavrularımı yerleştirdim,ben 15 gündür izmir'deydim artık kısmetse cuma günü bursaya gidiyorum.Seni merak ettim bi yorum yazayım dedim.Feriha'cım seni çok öpüyorum arkadaşım,ALLAH'a emanet ol.

    YanıtlaSil
  21. ben geldiiim. poğaçalar çok güzel görünüyor, şimdi kahvaltıda ne iyi giderdi, ellerine sağlık. güzel bir gün diliyorum ablacım, sevgiler.

    YanıtlaSil
  22. Ablacım ellerine sağlık bu poğaça çok güzel olur hele sıcakken sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  23. Harika olmuştur eminim,ellerinize sağlık.Hem tereyağ hem fındık yağı bence yakışmıştır. Kayınvalidemde pohaçayı sizin gibi yapar, sıvıyağı da karıştırır.Aklıma getirdiniz, tarif alayım bari.

    YanıtlaSil
  24. sevgili beracan;
    evet telefonda söylediğim harika poğaçalar bunlar:))
    sevgili gülcan;
    ablası gelir gelir merak etme:)))
    sevgili sevil;
    çok teşekkür ederim,teveccüh buyurmuşsun:))
    selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  25. sevgili sacide,
    sağolasın elhamdülillah,sen nasılsın? ne güzel güle güle geçinsinler inşallah
    sevgili lezzetimekan-serpil;
    hoşgeldiiiin nerelerdeydin sen?? çayının yanına alsaydın:)
    sevgili özgen;
    sıcak sıcak nefis oluyor soğuyunca da hemen ısıtıyoruz:))
    selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  26. ellerinize sağlık.çok harika görünüyor..

    YanıtlaSil
  27. yanıma kağıt kalem almamışım o yüzden telefona yazdım tarifi enn kısa zamanda yapmak ve bu güzel lezzetli poğaçalardan yemek istiyorum. Sizin yaptınız gibi olmaz ama ne yapalım idaare edeceğiz artık.selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  28. Eline sağlık.Çok güzel görünüyor.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  29. En sevdiğim hamur işi.
    Çok da lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BEN DE ÇOK SEVERİM YUMUŞACIK POĞAÇAYI :)
      SEVGİLER

      Sil
  30. tereyalı porça çok güzel olmuş çok hoş olmuş büykannecim
    ahsen

    YanıtlaSil
  31. TEREYALI PORÇA :)) MMMMM TEŞEKKÜRLER AHSENCİM

    YanıtlaSil
  32. ben denizliden gülnihal..bu tarifi bu sabah denedim arkadaşlar.1 tepsi poğaça çıktı.ağızda dağılan yumuşacık poğaçalarım oldu.bundan sonra standart poğaça tarifim bu olacak.teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel sözleriniz ve güvenip denediğiniz için çok teşekkür ederim

      Sil
  33. Ellerine sağlık canım tarifinden güzel bir şey olduğu belli sevgilerimle

    YanıtlaSil
  34. facede görüp bir tarife bakayım dedim.ablacım fındık yağı olmasa olmazmı? ama şahaneee görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  35. Elinize sağlık Feriha hanım nefis olmuş ilk fırsatta denemek isterim selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  36. Ah ah bu ne güzel bir lezzet Feriha hanım. Ellerinize sağlık. Şu aralar poğaça yapma isteğim var fakat kendimi engellemeye çalışıyorum. Dayanamayıp yiyiyorum çünkü. Ama ilk fırsatta tarifinizi denemek istiyorum.

    YanıtlaSil
  37. Merhaba akşamdan hazırlayıp sabah pişirsem olurmu bekletilebiliyorsa sıcaklık nasıl olmalı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,mayalı hamur üstü örtülü sabaha kadar buzdolabında ya da balkonda bekletilir ama kabartma tozunun özelliği sabaha kadar azalır mı bilemedim :(
      denemeye üşenmem derseniz 1 paket yerine 2 paket kabartma tozu kullanın ve buzdolabında bekletin derim
      sevgiyle kalın

      Sil
  38. selamun aleykum
    ellerinize ve emeginize saglik
    edirneden selamlar

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem