Bu Blogda Ara

18 Kasım 2012 Pazar

DAĞ ÇİLEĞİ VE SÜTLÜ İRMİK TATLISI




SÜTLÜ İRMİK TATLISI



1 lt süt,



7 yemek kaşığı tepeleme irmik,



1 yemek kaşığı nişasta,



12 yemek kaşığı şeker,



1 yemek kaşığı (katı)yağ,



1 vanilya,



1 fiske karbonat

Tencereye irmik,nişasta,şeker ve süt konur tahta kaşıkla dibi tutmasın diye karıştırılarak pişirilir, kaynama noktasına gelince yağ,vanilya,karbonat konur ki; tatlımız hacim yapsın :)      
ocak kapatılır,içi suyla ıslatılan cam kaba tatlı dökülerek yayılır soğuyunca isteğe ve en önemlisi evdeki malzemelere göre süslenir



DAĞ ÇİLEĞİ (YABAN ÇİLEĞİ ) VE FAYDALARI



Halk arasında yaban çileği olarak bilinen Dağ çileği, doğada kendiliğinden yetişen bir meyve. Normal çilekten farkı ise,daha küçük boyda olması. Dağ çileği, tam bir vitamin deposu, yaşlanmaya karşı son derece etkili olduğundan doğal anti ageng, bir meyve. Üstelik bazı hastlaıklara sebep olan virüsler üzerinde öldürücü etkiye sahip. hem vitamin deposudur, hem de bazı hastalıklara yol açan virüsler üzerinde (çocuk felci, ağız ve deri yaralarını oluşturan bazı virüsler için) öldürücü etkisi vardır. Uzmanlar da, yaban çileğinin bağışıklığı güçlendiren ve besin değeri yüksek bir meyve olduğunu belirtiyor. Halk arasında dağ çileği olarak da bilinen yaban çileği, C vitamini açısından oldukça zengindir. Aynı zamanda ishale yol açan bazı mikroorganizmaları durdurma özelliğine de sahiptir. Vücuttaki serbest radikallerin, dışarı atılmasına da yardımcı olur. Ciltteki sivilce ve aknelere iyi gelir. Damar tıkanmalarını önler. Kansere karşı koruyucu ve ilerlemesini önleyici özellikler içerir. İdrar söktürücü, romatizma ağrılarını azaltıcı etkisi vardır. Sinirleri kuvvetlendirip, bağırsak kurtlarını döker ve ateş düşürür


26 yorum:

  1. Yarari tartisilmazda o goruntu ne oyle. Nasil guzel. Sirinler tatlisi gibi:))) bayildim. Elleriniz dert gormesin afiyetle yiyin insallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şirinler tatlısı :)) çok güzel benzetme olmuş,çok teşekkür ederim,sağolun,sevgiyle kalın

      Sil
  2. Canım ellerine sağlık çok hafif ve
    leziz sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim deryacım,benden de sevgiler

      Sil
  3. bilirim bu şirin kırmızıları. bizim buralarda ona DAVULGA denir.

    YanıtlaSil
  4. bayıldım sunuma görüntüye canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmene çok sevindim:) teşekkür ederim,sevgiler

      Sil
  5. ne güzel görünmüş dağ çilekleri tatlının üzerinde ,eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) hem görüntü hem lezzeti bizi mutlu etmeye yetti:)
      teşekkür ederim

      Sil
  6. şam kurabiyesi tarifinizi yaptım ekstra sadece margarin koydum çok güzel oldu.teşekkür ediyorum.emeğinize sağlık.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elinize sağlık elbette çok güzel olmuştur ancak ben özellikle margarin kullanmamaya çalışıyorum
      teşekkürler isimsiz takipçim :)

      Sil
  7. Rahmetli babacığım mevsimi geldiğinde bir beyaz kağıt külahın içinde alır getirirdi mutlaka. Bir keresinde de bizi İstanbul'a gittiğimizde Büyükada'ya götürmüştü ve orada faytondan inip ellerimizle toplamıştık. Beni eskilere götürdün Feriha ablacım, sen çok yaşa:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amiiin,hep birlikte sağlıkla, huzurla,imanla yaşayalım inşallah :) seni güzel anılara götürdüğüm için de mutlu oldum :)

      Sil
  8. Annem ve bu güzel tatlında burda http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2012/11/dag-cilegi-ve-sutlu-irmik-tatls.html yayında hep beklerim teşekkürler selamlar :)

    YanıtlaSil
  9. bu şifalı lezzetli tatlını aldım
    mmmmm ellerine sağlık canımcım:)))

    YanıtlaSil
  10. bir rastlayamadım dağ çileğine ablacım yaaaa ne kadar da güzel görünüyorlar ellerine sağlık.) tatlında nefis:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaa sizin oralarda yok muu? olsaydı sen konuştururdun bu çilekleri eminim

      Sil
  11. Ellerine sağlık canım benim Harika bir tatlı ve harika bir sunum..

    YanıtlaSil
  12. ilk kez gördüm dağ çileğini, çok da merak ettim şimdi

    eline sağlık...

    YanıtlaSil
  13. Merhaba..Dağ çileği hiç yemedim.Eline sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  14. ben de bir kere yedim çok hoş bir tadı varmış hemde ne kadar faydalıymış sayenizde öğrenmiş oldum teşekkürler ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem