Bu Blogda Ara

7 Eylül 2013 Cumartesi

KIŞLIK DOMATES RENDESİ YAPTIM ŞİŞELEDİM :)



KIŞLIK DOMATES RENDESİ YAPTIM ŞİŞELEDİM :)
Kış hazırlıklarına devam ediyoruz:)
pek çok kişi gibi ben de yaz güneşinde kızarmış tarla domatesleri ile kışlık hazırlıyorum,
ufak tefek farklılıklar olsa da temelde aynı işlem uygulanıyor,
ben çok uzun yıllardır bu hazırlığı yapıyorum, hatta biraz fazla yapıp salça kullanmamaya çalışıyorum, mutfak aletlerinin fazla olmadığı dönemlerde rende ile hazırlardım, ama şimdi oldukça kolaylaştı, büyük boy rondoda fazla miktarda  domatesi parçalayabiliyorum :)
KIŞLIK DOMATES RENDESİ NASIL HAZIRLANIR:
Yazın doğal olarak güneşte kızarmış tarla domateslerinden yeterli miktarda alınır ya da evimizde bozulmaya yüz tutmuş domatesler değerlendirilebilir.
Domatesler yıkandıktan sonra rendelenir ya da robottan geçirilir.
Derin bir tencereye hiç yağ koymadan domates rendeleri konulur.
Domatesler önce suyunu bırakıp sonra çektiğinde pişmiş demektir.
Yeterli miktarda tuz konur,
Ağzı vidalı sıkı kapanabilen her cam kavanoz bu iş için uygundur.(konserve kavanozu )
Domates rendesi kısık ateşte kaynamaya devam ederken,temiz kavanozlara doldurulur.
Kavanoz kapakları küçük bir kapta bir müddet su içerisinde kaynatılır.(Dezenfekte olması için)
Sıcak kapaklar alınır,soğumadan süratle bir havlu ile kurulanır ve şişeler sıkı bir şekilde kapatılır.’’Sizi seviyorum’’ diyerek üzerleri yoğurt mayalar gibi kalın bir örtü ile örtülür.
Artık domates rendemiz 2-3 yıl, belki daha fazla dayanır.
Lezzetle, afiyetle kullanılır.

13 yorum:

  1. Gule gule yıyininşallah ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık ablacım, sağlıkla yiyin İnşallah..

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık Feriha hanım afiyetle Rabbim yemeyi nasip etsin..

    YanıtlaSil
  4. Sizi seviyorum......çok güzel:)) Her şeye sevgimizi katmalıyız, bence de ablacım.. Ellerine sağlık, afiyet ve bereketle tüketin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evet,sevgisiz muhabbetsiz olmaz olmamalı :)))
      amin serapcım

      Sil
  5. ellerinize sağlık ne kadar doğal ve lezzetli görünüyor

    YanıtlaSil
  6. dooooomaaaaaateeeeeeeeeeeeeeeeessssssssssssssss Çanakkale domatesi geldi,çanakkaleden elma gibi domateeesssss :)))

    YanıtlaSil
  7. Abla bu tarif bana yazın lazim olucak. Zamani geldiginde linkini eklersin facebooka :)

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem