Bu Blogda Ara

2 Mayıs 2015 Cumartesi

Pancarlı Pirinç Pilavı





Pancarlı Pirinç Pilavı
4 adet pancarı haşlayıp salata,pilav suyu vb kullandım
Bu pilavımın malzemeleri ve yapılışı alttaki Tereyağlı Sade Pirinç Pilavı ile aynı TEK FARK: sadece suyunu haşladığım pancarların pembe renkli suyundan kullandım
Tereyağlı Sade Pirinç Pilavı İçin Malzemeler:
Tane tane, lapalaşmadan, dağılmadan nefis pilav pişirmenin püf noktaları
1 su bardağı pilavlık pirinç,
1,5 su bardağı sıcak su veya et suyu,(HAŞLANMIŞ PANCAR SUYU kullandım)
1 yemek kaşığı tereyağı,
1 tatlı kaşığı zeytinyağı,
az tuz
Tereyağlı Sade Pirinç Pilavının Yapılışı:
İyi bir pilav yapmak için; vaktimiz varsa her zaman pirinci sıcak su ve tuz ile ıslatıp 1 saat kadar bekletmek gerek,
pilav tencere veya tavamızı ocağa alıp yağını ısıtıyoruz,yanmamasına dikkat ediyoruz,
mutlaka ölçülü sıcak su veya et suyunu ilave ediyoruz,
su kaynayana kadar ıslattığımız pirinci dikkatlice pirinçler kırılmadan ama bol suyla nişastası gidene dek yıkıyoruz ve süzgece alıyoruz,
kaynayan pilav suyuna suyu süzülen pirinci ve tuz atıp kapağı kapalı olarak önce hızlı sonra kısık ateşte pişene ve suyunu çekene dek kaynatıyoruz,
ocağı kapatıp pilav tenceresinin üstünü kağıt havlu veya temiz bez ile örtüp demlenmesini bekliyoruz
afiyet olsun

4 yorum:

  1. Harika olmuş. Ellerinize sağlık... Pancarı da severim halbuki.. Ama pilavda kullanmak hiç aklıma gelmezdi..:) Sevgiler..:)

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglık arkadaşım güzel ve farklı tarif hiç pancarla denemedim pilavı denicem ilk fırsatta.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine saglık arkadaşım güzel ve farklı tarif hiç pancarla denemedim pilavı denicem ilk fırsatta.

    YanıtlaSil
  4. Biliyorsun pancari her yerde denedim ama pilavini bende yapmadim,ilk firsatta yapmak isterim, ellerine saglik ablacim

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem