Bu Blogda Ara

20 Ekim 2015 Salı

Çilek Marmelatı

Çilek Marmelatı
Çilek Marmelatı Nasıl Yapılır
Çilek Marmelatı Yapılışı
Pratik Çilek Marmelatı



kahvaltılarımızın olmazsa olmazlarındandır REÇELLER VE MARMELATLAR





Merhaba,selam ve dua ile efendim,
Çilek Reçeli 
çoksevilen bir reçeldir bu defaaz miktarda aldığımız kaz dağlarının mis kokulu çileğinden marmelat yaptım hem kahvaltılarda hem kurabiye,tart vb kullanırım dedim ama kahvaltıda çok sevildi :))))

Çilek Marmelatı İçin Malzemeler:

1 kg çilek
700 gr şeker,
yarım çay kaşığı tereyağı,
kaşığının ucu ile  limon tuzu

Çilek Marmelatının yapılışı:


Çilekler saplarından ayrılır,güzelce yıkanır, rondodan geçirilerek püre haline getirilir,
tencereye püre ve şeker konur,isteğe göre tereyağı ilave ederek kaynatılır (tereyağı koymamızın nedeni: reçel veya marmelatlar pişerken taşmasın,köpürmesin diye),
marmelat olduğu için su koymadım,şeker eriyince resimde görüldüğü üzere yeterli akışkanlık vardı
ara sıra karıştırmak suretiyle kıvamını alana dek kaynatılır, kontrolü yapılan marmelat limon suyu veya limon tuzu ilavesiyle 1--2 taşım daha kaynatılır,sıcakken küçük kavanozlara boşaltılır,kapakları örtülüp ters çevrilir,üstü örtülür ki; vakumlansın uzun süre bozulmadan kalsın
NOT:ŞEKER miktarı genelde tatlı meyvelerde çilek gibi 1 kg meyveye 1 kg şeker, ekşi meyvelerde vişne gibi 1 kg meyveye 1,5 kg şeker konur ama ben 1 kg dan az şeker koydum yeterli oldu

4 yorum:

  1. Ellerine sağlık ve afiyetle yemek nasip olsun. Çilek marmelatı mis gibi kokar

    YanıtlaSil
  2. Çokk güzel bir görüntü bu meyveyi çok severim bizim burda karadeniz Ereğli çileği olan osmanlı çileği diye adlandırılan mislerr gibi kokan çilekten reçel yaparız sende marmelatını güzel yapmışın emeğine sağlık tadanlar şanslı.sevgiyle kalasın.

    YanıtlaSil
  3. Selamün Aleyküm;
    Hayırlı sabahlar ablam ziyaretin beni çokkkk mutlu etti,ellerine sağlık çilek reçeline kim hayır diyebilir ki:)
    Öpüyorum ellerinden...

    YanıtlaSil
  4. Sunumu da bir harika.. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem