Bu Blogda Ara

8 Ekim 2015 Perşembe

Yeşil Zeytin Yapımı-evde salamura zeytin kurumu

Yeşil Zeytin Yapımı-
Evde salamura zeytin kurumu
Salamura Yeşil Zeytin Yapımı
Salamura Yeşil Zeytin Nasıl Yapılır
Salamura Yeşil Zeytin Nasıl Kurulur
Evde salamura Yeşil zeytin kurumu
Evde Sofralık salamura Yeşil zeytin yapımı



Edremit tipi Yeşil Zeytinleri bahçemizdeki ağaçtan tek tek topladım nasıl güzel bir duygu ve zevk çok şükür veren Rabbimize




bahçede ben zeytin toplarken kediler de yanıma geldi :)  ağaçta patilerini tırnaklarını keskinledi



Yeşil Zeytinler
Çizik Yeşil Zeytin
Kırma Yeşil Zeytin
yapıldığı gibi şayet hemen yenmeyecekse benim yaptığım gibi zeytinler bütün olarak hiç işlenmeden bidonlara doldurulur,üstüne 5 lt şişe için 1 Türk kahve fincanı iri salamuralık tuz konur,kapağı kapatılır,
ister 6 ay ister 1 yıl sonra Zeytinler tatlandırılmak istendiğinde suyu boşaltılır

Salamura Siyah Zeytin Yapımı BURADA

Siyah Sele Zeytin Yapımı BURADA

6 yorum:

  1. Ben de yeni siyah ve yeşil kurdum ablacım İnşallah güzel olur senin de ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saģlık ablacım.... zeytinleri şişeye dolduruyorum .... üzerine tuz ve su 6 beklet ve ye....doğru anladım değil mi.... o zaman tam benlik ... tek tek çizmekle uğraşmam gerekmiyecek... ve uzun süre saklayabileceğim... teşekkürler denemek istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM SELMACIM
      evet anladığın ve okuduğun gibi zeytinleri çizmeden şişeye koy üstüne su ve az tuz koyup kapağı kapalı birkaç yıl beklesin yemek istedğinde ise suyu dök bir hafta kadar suyunu değiştir ve ekşisini koy :))))

      Sil
  3. Teşekkür ederim ablacım... bugün alıp deneyeceğim inşallah...Gemlik ve İznik zeytini satılıyor bu pazarda inşallah onlardan da aynı yöntemle olur değil mi... çok öptüm o marifetli ellerinden

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem